czwartek, 15 czerwca 2017

#9 "Mąż potrzebny na już" Małgorzata Falkowska

Tytuł: Mąż potrzebny na już 
Autor: Małgorzata Falkowska 
Wydawnictwo: Videograf 
Ilość stron: 358
Rok Wydania:  2017
Ocena: 7/10

,,Statystyki mówią także o tym, że większość ludzi już 2 stycznia łamie swoje postanowienia, ale ja się nie poddam. Pokażę dziewczynom, że w ciągu roku wyjdę za mąż.''

"Lekka komedia z nutą romantyzmu, opowieść o sześciu przyjaciółkach z dzieciństwa, które mimo różnych zawodów i zainteresowań wspierają się w ważnych momentach życia. 28-letnie singielki, dzielące swoje sekrety od czasów podstawówki, kłócą się o wszystko, ale postanawiają kibicować Bernadecie w realizacji ambitnego planu. Coroczna zabawa w postanowienia noworoczne staje się dla niej początkiem trudnej drogi w poszukiwaniu męża. Jej perypetie ukazują, jak ciężko w XXI wieku znaleźć idealnego kandydata, mimo wielu możliwości, jakie daje nam świat. Bernadeta w każdym napotkanym mężczyźnie widzi przyszłego męża, ale kolejne związki przynoszą rozczarowania."

Marietta –w 2015roku zostanie dyrektorem projektowym 
Monika – w 2015 roku zapisze się na kurs prawa jazdy 
Jola – w 2015 roku zostanie trenerem personalnym 
Baśka – w 2015 roku wyprowadzi się od rodziców 
Zośka – w 2015 roku obroni tytuł magistra 
Berka – w 2015 roku wyjdzie za mąż

 Sześć przyjaciółek co roku na sylwestra spisuje swoje postanowienia noworoczne. I tym razem przyjaciółki spisały swoje zamierzenia i cele, do których miały dążyć w ciągu całego nadchodzącego roku. Berka - główka bohaterka, czując się już staro i wciąż przeżywając zawody miłosne postanawia w nadchodzącym roku znaleźć chłopaka i za niego wyjść! Plan wydaje się niemożliwy do zrealizowania w 365 dni, ale Berka robi wszystko, by to ona w tym roku zwyciężyła z przyjaciółkami. Bohaterka z dużym zapałem i optymizmem podchodzi do swojego zadania, widząc w każdym napotkanym mężczyźnie przyszłego męża. Korzysta z siłowni, uczestniczy w lekcjach tańca, chodzi na mecze piłki nożnej, a nawet odwiedza sklepy RTV i AGD, byle tylko spotkać upragnioną miłość. Czy jej starania przyniosą pożądany efekt? Zdradzę tylko - los pisze czasem zaskakujące scenariusze. Mimo pomocy jej współlokatora, wszyscy potencjalni kandydaci na męża już po pierwszej randce okazują się niewarci zachodu. I jak tu znaleźć tego jedynego, kiedy większość facetów okazuje się nudna bądź kłamliwa?

Wspaniała komedia romantyczna. Uśmiech praktycznie nie schodził mi z twarzy. Autorka ujęła mnie prostotą przekazu, lekkością stylu i niesamowitym humorem. Z właściwym sobie talentem interpretacji pokazuje, jak ogromny wpływ na nasze życie mają niedomówienia i nieporozumienia, które zniekształcają całkowicie sytuację i istniejący stan faktyczny. Nic tu nie jest przekombinowane czy przesadzone. Wszystko dzieje się ''po coś'' by naprowadzić nas na właściwe wnioski.  

  Cały urok książki tkwi nie w toczącej się akcji, lecz w oryginalnych i przezabawnych postaciach. Każda z nich jest inna, ma odmienne poglądy i plany na przyszłość, mimo to razem tworzą zgraną paczkę. Oprócz szalonej Berki, która zazwyczaj najpierw mówi potem myśli i jej pięciu przyjaciółek, poznajemy również Karola – współlokatora Bernadetty, jej natrętną matkę, siostrę sztywniaczkę oraz ekscentryczną babcię o ciętym języku. Dzięki takiej różnorodności po prostu nie sposób się nudzić. 

 Nie brak tu także zręcznie wplecionego wątku uczuciowego. Autorka subtelnie daje nam do zrozumienia, że miłość to coś znacznie głębszego niż połączenie dwóch ciał, coś trwalszego niż można pomyśleć. To wyjątkowa więź oparta na głębokiej przyjaźni, zaufaniu, szczerości, wzajemnej akceptacji oraz zrozumieniu. Takie ujęcie sprawy zdecydowanie mi się podoba.

Podsumowując zabawne sytuacje, oryginalne dialogi i znakomita kreacja bohaterów to chyba największe atuty powieści. Jeśli potrzebujecie lekkiej i przyjemnej książki, pełnej humoru i przezabawnych sytuacji, to koniecznie miejcie na uwadze tę książkę. Ogromna dawka humoru gwarantowana. Ja Bardzo Polecam ! : ) 

Natalia : )



Udostępnij ten wpis

19 komentarzy :

  1. Kolejna na moją liste.. 😄 ja to chyba nie wyrobie z tym :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm... Ja muszę pomyśleć jak przeczytać te co są na półkach, a gdzie tam dopiero te, na które na chwilę obecna mnie nie stać. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka wydaje mi się idealna na wakacje :D A co najlepsze, nigdy nie czytałam komedii. Świetna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nie byłam przekonana na początku co do tej książki, ale sie tak smialam przy niej 😁

      Usuń
  4. Komedia brzmi super! Nigdy nie czytałam komedii - może to zmieni moje nastawienie do nich? Ja nawet oglądać komedii nie lubię. :D

    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz Kochana sprawdzić! 💙 na się smialam przez dobre pół książki 😂 takie teksty leciały 😂😂😁

      Usuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, chyba muszę dopisać ją do listy :)
    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałem ostatnio o tej książce całkiem sporo i pewnie bym ją przeczytał gdyby nie to, że za sobą mam już dwie podobne powieści, które średnio przypadły mi do gustu.

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna planuję zabrać się za tę książkę i muszę to w końcu zrobić :) Zachęca mnie to, że jest lekka i wywołuje uśmiech na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta pozycja jest w moich planach, jednak zawsze coś stoi mi na przeszkodzie do niej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez się dość długo do niej zabieralam, ale nie żałuje 😁

      Usuń
  9. Dopisuję do listy książek do przeczytania :D

    Zapraszam do siebie :) wyczytacmarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno odwiedze bloga 😄
    Pozdrawiam 💙

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie napisane. Super wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

#109 Katarzyna Michalak "Promyk Słońca"

"Dlaczego nie można otwarcie poprosić o miłość, jeśli chce się kochać, o pomoc, jeśli się jej potrzebuje, o przyjaźń jeśli czuje si...

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.