niedziela, 21 stycznia 2018

#34 "Najlepszy powód by żyć " Augusta Docher


Wszystko trwało ułamek sekundy. Błysk ognia i nagle jestem w ognistej kuli. Dociera do mnie, że się palę. Jestem żywą ludzką pochodnią.
Dominika budzi się po kilku dniach.
Wie, że to był wypadek, a ukochany ojciec wcale nie chciał jej zabić.
Teraz, kiedy on jest w więzieniu, ona leży w szpitalu i walczy o życie.
Chociaż właściwie, to inni walczą za nią, ponieważ ona się już poddała.
Ale to, co miało być końcem, okazuje się być początkiem…
Przewrotny los stawia na jej drodze ambitnego młodego lekarza, który dostrzega w niej coś więcej niż tylko pacjentkę. Gdy on będzie leczył jej ciało, jego brat Marcel, czarna owca szanowanej rodziny, spróbuje uleczyć jej duszę.
Tylko czy to jest w ogóle możliwe? Czy pęknięte serce potrafi jeszcze kochać?
I czy ktoś, kto ma tyle powodów, by się zabić, odnajdzie ten jeden, by żyć?

źródło opisu: http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,94401,Najlepszy-powod-by-zyc


"Każdy popełnia błędy, każdy ma prawo do wybaczenia i szansy naprawienia szkód."

Augusta Docher na pewno większość z Was słyszała o tej autorce, a może nawet czytała jej książki. Do tej pory jakoś nie było okazji by przeczytać jakąkolwiek książkę właśnie tej autorki chociaż miałam wielką ochotę. W końcu nadarzyła się okazja i w moje ręce trafił egzemplarz powieści "Najlepszy powód by żyć" Kiedy przeczytałam opis książki czułam, że to będzie to! Nie pomyliłam się. Dominika Bąk to młoda dziewczyna, która ulega nieszczęśliwemu wypadkowi, jej ciało zostaje poparzone w 50%, a jej ukochany ojciec trafia do więzienia. Jak wspomina to bohaterka? Wszystko trwało ułamek sekundy. Błysk ognia i nagle jestem w ognistej kuli. Dociera do mnie, że się palę. Jestem żywą ludzką pochodnią. W tej chwili jej życie to szpital i ciągłe operacje.


"- Nie sposób skąpić kolejnych szans, gdy kogoś kochasz. I choć rozsądek podpowiada, że to głupie, że będziesz cierpieć, że znów spotka cie rozczarowanie, póki kogoś kochasz, twoje serce nie potrafi skapitulować – wyznaje łagodnie."

Na drodze Dominiki pojawia się młody, ambitny lekarz, który chce opisać jej przypadek w swojej książce, ale nie tylko. On jeden wie jak Dominika naprawdę wygląda i dostrzega w niej coś więcej niż pacjentkę. Wraz z Tomkiem w jej życiu pojawia się jego brat Marcel. Tomek i Marcel stają się ważni dla Dominiki, a ona staje się ważna dla nich. Jeden z nich będzie próbował uleczyć jej ciało, a drugi duszę. Czy to w ogóle możliwe? Czy któremukolwiek z nich się uda? Czy Dominika odnajdzie powód by żyć?
Pierwszy raz spotkałam się z twórczością Augusty Docher i spotkanie zaliczam do udanych. Autorka ma moim zdaniem bardzo lekki styl, przyjemny, barwny. Książkę czyta się bardzo szybko. Autorka podzieliła książkę na rozdziały "Przedtem" i "Teraz", które umieszczone naprzemiennie pozwalają poznać życie, myśli i uczucia nie tylko głównej bohaterki. Autorka postawiła na pierwszoosobową narrację i to był bardzo trafny wybór, dobrze pasujący do konstrukcji powieści oraz fabuły. Dzięki pierwszoosobowej narracji czytelnik naprawdę może poznać uczucia bohaterów, bo Dominika nie jest jedynym narratorem tej historii.

"Każdy popełnia błędy, każdy ma prawo do wybaczenia i szansy naprawienia szkód. Gdy kogoś kochasz, kochasz również mu wybaczać..."

Bohaterów polubiłam już z pierwszymi zdaniami. Są barwni, różnorodni, wyraziści. Główna bohaterka Dominika będzie musiała zmierzyć się z bólem, cierpieniem, wstydem, pogodzeniem się ze swoim wyglądem, tęsknotą, wybaczeniem, zaufaniem, rozczarowaniem. To wszystko i samemu czytelnikowi się udziela. Tomek, który jest najukochańszym synem swojej mamusi, dobrze wychowanym, młodym człowiekiem odnoszącym sukcesy skrywa tajemnice, a jego działanie czasami nie do końca jest w porządku. Natomiast Marcel  to ciekawa, złożona osobowość. Z jednej strony to taki luzacki typ, a z drugiej potrafi być opiekuńczy i troszczący się o drugą osobę. Raz go lubimy, by za chwilę zirytowało nas jego zachowanie. Jego powiedzonka i teksty niejednokrotnie sprawiały, że na mojej twarzy gościł uśmiech. Przez dłuższy czas trudno było przewidzieć w jakim kierunku pójdzie jego postać. 
"Nie kocha się za to, czego brakuje, tylko za to, co jest."
Chyba największym przesłaniem tej książki jest to, że tak naprawdę nie liczy się to, jak wyglądamy, czego nam brakuje, a to jacy jesteśmy w środku. Najważniejsze jest wnętrze człowieka. Nie można kochać za wygląd, powierzchowność, bo to i tak z czasem minie. Kocha się za charakter i nasze czyny. To one nas definiują.
„Najlepszy powód, by żyć” to niesamowita opowieść o walce z cierpieniem, odbudowie złego stanu psychicznego oraz o problemach nastolatków. Powieść jest poruszająca i moim zdaniem warto się z nią zapoznać, gdyż jej problematyka jest bardzo różnorodna i na pewno wpłynie w jakiś sposób na każdego czytelnika, niezależnie od tego, na jakim etapie swojego życia aktualnie jest. Gorąco polecam przeczytanie „Najlepszego powodu, by żyć”!


Autor: Augusta Docher
Tytuł: Najlepszy powód by żyć
Wydawnictwo: OMG BOOKS (Znak)
Ilość stron: 362
Rok Wydania:  27 września 2017 r.
Ocena: 9,5/10


Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu OMG Books ! 



Udostępnij ten wpis

5 komentarzy :

  1. Raz się spotykam z pozytywnymi opiniami na temat tej książki i chcę ją przeczytać, a drugi raz wręcz przeciwnie - z negatywnymi i mój zapał gaśnie. Więc chyba muszę ją przeczytać, by przekonać się do której strony dołączę :)

    Pozdrawiam,
    books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjemna książka, ale jak dla mnie nie jest idealna, znalazłam sporo wad. Przede wszystkim nieco denerwowało mnie nadmierne używanie młodzieżowego języka przez już dorosłego faceta ;P Ale cieszę się, że tak ci się spodobała :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę to przeczytać. Zdecydowanie. Po tej recenzji mam na tę książkę tak niewyobrażalną ochotę, że chyba ją sobie z miejsca zamówię. ^^

    Pozdrawiam!
    Iza z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.

    OdpowiedzUsuń

#109 Katarzyna Michalak "Promyk Słońca"

"Dlaczego nie można otwarcie poprosić o miłość, jeśli chce się kochać, o pomoc, jeśli się jej potrzebuje, o przyjaźń jeśli czuje si...

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.