sobota, 17 lutego 2018

#39 "Król Kier" Aleksandra Polak


Nocni Łowcy, Supernatural, Caraval – brzmi znajomo?
Sięgnij po serię Circus Lumos i daj się oczarować!
Alicja jest w ostatniej klasie liceum, do tej pory jej życie przebiegało spokojnie, by nie powiedzieć, że nudno. Jednak los bywa przewrotny, a seria nieprzewidzianych zdarzeń rzuca ją na głęboką wodę magii i miłości. Kiedy poznaje Hadriana z Circus Lumos, wie, że nic nie będzie takie jak dawniej.
Demony atakują waszą duszę, niszczą was od wewnątrz. Budują w ludziach zło i tak zakorzeniają się w świecie. Im więcej w ludziach ciemności, tym ciemniejszy robi się świat. Im bardziej się im poddajecie, tym są silniejsze. Pokonać je można tylko swoją własną światłością. Sercem.

źródło opisu: http://czwartastrona.pl/krol-kier/

"Słyszałaś kiedyś powiedzenie, że w oczach tych, którzy wierzą w magię, gwiazdy świecą mocniej?"


  Główna bohaterka powieści, Alicja, jest uczennicą ostatniej klasy liceum. Ma najlepszą przyjaciółkę, cudownego chłopaka, lekko zwariowaną rodzinkę i przede wszystkim: spokojne, momentami wręcz wyjątkowo nudne życie... Jest nastolatką jakich pełno, a jej największe problemy ograniczają się do pytania, co ubrać na nadchodzący bal maturalny, jak przeżyć wizytę młodszych kuzynów i czy cudowny chłopak naprawdę jest taki cudowny.  Wszystko to zmienia się jednak w chwili, gdy dziewczyna postanawia odwiedzić wystawę Circus Lumos i poznaje tam Hadriana. Od tamtej pory w jej życie wkracza magia, zjawiska niewyjaśnione, nowa miłość i... demony. W miarę poznawania świata Cyrkowców, dziewczyna zaczyna dostrzegać coraz więcej rzeczy i nic nie jest już tym, czym się wydawało. W jej życie wkracza niebezpieczeństwo...

,,Są na tym świecie rzeczy, które nas krzywdzą, a pragniemy ich bardziej niż czegokolwiek innego. Umysł mówi: „Uciekaj” i już obracamy się, by biec, ale nogi prowadzą nas w drugą stronę.''


Autorka przedstawiła szkolne życie Alicji, zasady jakimi rządzi się sama instytucja, uczniów podzielonych na tzw. snobów, informatyków z przekrzywionymi na nosie okularami, czy też zwykłych szarych śmiertelników do których należy przez pewien czas Alicja.

Książka ta posiada naprawdę prześliczną okładkę, która przykuwa wzrok dosłownie jak magnes.  To co Wydawnictwo  odwala z ilustracjami do książek to jakiś kosmos. Każdą chciałoby się dotknąć,  popatrzeć przez dłuższą chwilę.

"Król kier"to powieść lekka, napisana z polotem i pomysłem  nie zadowolił mnie w 100%, nie chcę Was do niego zniechęcać. Podobał mi się na przykład wątek romantyczny, licealny klimat czy pewne prawdy, które z czasem odkrywa główna bohaterka. Znajdziecie tu świetne cytaty,  opis studniówki, który z pewnością na długo zapamiętacie. "Króla kier" polecam przede wszystkim osobom niewymagającym jeżeli chodzi o literaturę fantastyczną. Jest to naprawdę ciekawa historia, ma duży potencjał. Mam nadzieję, że drugi tom okaże się strzałem w dziesiątkę. 

Tytuł: Król Kier
Autor: Aleksandra Polak
Tom: I
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 360
Rok Wydania:  25 października 2017
Ocena: 8/10


Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona!

Udostępnij ten wpis

7 komentarzy :

  1. Czytałam różne opinie na temat tej książki i niestety większość nie była pozytywna... Ładna okładka to niestety za mało, żeby mnie do niej zachęcić :) Cieszę się jednak, że Tobie się podobało ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się w ogóle nie podoba ta książka. Dużo niejasności. Ale każdy ma inny gust. Okładka est za to ładna, haha.
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda, czytałam tylko fragment tej książki, ale średnio mi się podobała. Mimo że przedstawia licealne życie, jest raczej dość przeciętna.

    Pozdrawiam,
    Iza z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie książka mi się nawet, nawet spodobała, ale mogłaby być lepsza :D Liczę na to, że drugi tom będzie dużo lepszy :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam wiele skrajnych opinii o tej książce i mimo, że magiczny świat mnie intryguje, to nie jestem do końca przekonana. Czekam na opinie o drugim tomie. Może okaże się on tak dobry, że przebrnięcie przez słaby początek nie będzie takie straszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja byłam kompletnie zawiedziona tą książką.. Spodziewałam sie cyrku i super fabuły, czegoś nowego na rynku a tu taka klapa.. I ta Alicja.. Boże dawno mnie tak nie irytowała bohaterka. I bolało mnie niesamowicie to, jak wiele podobieństw jest do serii Darów Anioła.. Jednak dla Hadriana muszę sięgnąć po 2 tom. Bo mimo wielu minusów, to zakończenie było dobre :)

    Buziaki! ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś może sięgne. Wiem, że są odległe recenzje na jej temat, więc to pewnie trochę potrwa nim się zdecyduje.

    OdpowiedzUsuń

#109 Katarzyna Michalak "Promyk Słońca"

"Dlaczego nie można otwarcie poprosić o miłość, jeśli chce się kochać, o pomoc, jeśli się jej potrzebuje, o przyjaźń jeśli czuje si...

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.