niedziela, 4 lutego 2018

#37 "Kroniki Jaaru. Czarny amulet" Adam Faber


Poznaj kolejne przygody bohaterki, którą pokochali fani Harry’ego Pottera, Percy’ego Jacksona i Magisterium. Pottera, Percy’ego Jacksona i Magisterium.
Odkąd Kate poznała tajemniczy Jaar, jej życie uległo całkowitej zmianie. Nie jest już zwykłą nastolatką, a początkującą czarownicą.
Po raz pierwszy wybiera się na magiczne wakacje, gdzie poznaje inne młode wiedźmy. Szybko okazuje się jednak, że oprócz nowych przyjaciół zyska „magicznego prześladowcę”, który nawiedza jej sny. Wraz z ferem Fionem próbują odkryć, o kogo może chodzić. Podejrzenia mogą paść na każdego, z kim Kate miała do tej pory kontakt, a lista potencjalnych prześladowców się wydłuża.
Świat ludzi i Jaar nigdy jeszcze nie były sobie tak bliskie. Co przyniesie nowa era? Z czym będą się zmagać Strażnicy Żywiołów?

 źródło opisu: http://czwartastrona.pl/czarny-amulet/

„Czarny amulet” to drugi tom Kate w magicznym świecie. Jeśli zachwycałam się nad „Księgą Luster” to tutaj jest tylko lepiej. Ogromnie się bałam tej części. 
Historia zaczyna się jakiś czas po wydarzeniach z Księgi Luster.  Zbliżają się wakacje, na które z utęsknieniem czeka młoda czarownica Kate Hallander. Po niesamowitych wydarzeniach z ostatnich miesięcy pragnie zasłużonego odpoczynku, jednak jej ciocia ma wobec niej inne plany.  Postanawia zabrać Kate na czas letniej przerwy do małego miasteczka Hagsborough, gdzie Kate będzie mogła w towarzystwie innych uzdolnionych magicznie rówieśników nauczyć się podstaw czarodziejskiej sztuki.  

W Czarnym amulecie pojawia się również wątek drugiego z bohaterów, którego możemy już uznać za głównego. Otóż do Hagsborough przybywa również z mamą Jonathan, który po wielu latach w końcu postanawia odkryć tajemnicę śmierci swojego ojca oraz dociec prawdy o swoim pochodzeniu.   Urozmaicenie narracji przeskakiwaniem między Kate i Jonathanem tylko po to, by na koniec umiejętnie spleść ich losy, było świetnym zabiegiem. Jednocześnie wraz z tym wątkiem Adam Faber wprowadza motywy ciekawsze niż pierwsze zauroczenie; mamy tutaj relację matka – syn, radzenie sobie ze stratą i zdradę, które dodają nieco więcej powagi tej dość, przyznajmy, sympatycznej i miłej historii.



Jak sami widzicie - książka pełna jest przygód i dobrej zabawy. Nie można się nudzić przy lekturze i nie można również zapomnieć o bohaterkach. Szybko zjednują sobie sympatię czytelnika i sprawiają, że ten bawi się dobrze podczas czytania, dostrzega same uroki rozgrywanych wydarzeń i podąża drogą razem z Kate by towarzyszyć jej podczas wszystkich przygód. To połączenie humoru, lekkości i pomysłu, które nigdy się nie kończy. Drugi tom przygód młodej czarownicy to równie dobra zabawa co za pierwszym razem.

„Czarny amulet” jest zdecydowanie dobrą kontynuacją, którą, tak jak i poprzedni tom, czyta się bardzo szybko i przyjemnie.  Już w lutym premierę będzie miał trzeci tom Kronik Jaaru „Siedem bram”. Ciekawa jestem jak dalej autor poprowadzi tę historię i czy uda mu się zaskoczyć  czytelnika czymś oryginalnym. 



Tytuł: Kroniki Jaaru. Czarny amulet.
Autor: Adam Faber
Tom: II
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 500
Rok Wydania:  11 października 2017
Ocena: 9/10


Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona!

Udostępnij ten wpis

5 komentarzy :

  1. Pierwszy tom mnie nie porwał, aczkolwiek ta część wydaję mi się ciekawa :) Kto wie? Może kiedyś po nią sięgnę?

    Pozdrawiam ♥
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tego tomu, choć pierwszy był trochę rozczarowujący :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wrażenie, że wszyscy oprócz mnie czytają te serię i się nią zachwycają. Chyba nie mam wyjścia, trzeba się zainteresować i złożyć wizytę w księgarni...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwróciłam uwagę na tę serię ze względu na piękne okładki. Nie miałam jej jednak w moich planach czytelniczych, bo myślałam, że jest to bardziej seria dla dzieci. Wiem jednak, że byłam w ogromnym błędzie. Twoja recenzja zachęciła mnie do drugiego tomu, ale najpierw muszę zapoznać się z pierwszym. Mam nadzieję, że również będą nimi zachwycona.
    Świetna recenzja i prześliczny wygląd bloga! *.* Zostaję na dłużej!


    http://bookmania46.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

#109 Katarzyna Michalak "Promyk Słońca"

"Dlaczego nie można otwarcie poprosić o miłość, jeśli chce się kochać, o pomoc, jeśli się jej potrzebuje, o przyjaźń jeśli czuje si...

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.