piątek, 16 marca 2018

#48 "Prostota. Siła codziennych rytuałów"



Broke McAlary – jest australijską gwiazdą Internetu, jej stronę związaną z tematyką slow home, odwiedza codziennie wiele osób. W swoich tekstach pisze o tym, jak zwolnić tempo i uprościć swoją codzienność.  Sama musiała podnieść się po silnym poczuciu wypalenia życiowego. Postanowiła jednak zmienić swoje życie, odgruzować i przeorganizować dom oraz jego funkcjonowanie. W książce "Prostota. Siła codziennych rytuałów" dzieli się z czytelnikami, swoimi doświadczeniami w tym zakresie.

Prostota to uroczono wydana książka pełna fotografii i dobrych rad. Dla mnie samo przebywanie z tym tytułem sprawiło, że zapomniałam na chwilę o zewnętrznym świecie, jednak treściowo niestety nie wnosi ona zbyt wiele nowego - jeśli ktoś siedzi, chociażby trochę w tematyce organizowania czasu, to właściwie powieli posiadane już informacje. Plus jednak za pogląd wytrącania z równowagi, który w pełni mnie przekonuje: "zamiast męczyć się, próbując osiągnąć równowagę, nauczcie się pochylać nad tym, co akurat teraz jest ważne. Nauczcie się świadomego wytrącania z równowagi. I - co istotne - nauczcie się te odchylenia akceptować. A tak naprawdę powinniście zostać ich zwolennikami".



Podoba mi się język i sposób, w jaki kierowana jest treść do potencjalnych odbiorców. Brooke McAlary domyśla się, że po jej książkę sięgną ludzie zmęczeni ciągłą gonitwą albo po prostu rozżaleni obecnym stanem rzeczy. Dlatego stara się pisać delikatnie, tak jakby głaskała czytelników po głowie i łagodnym tonem mówiła: Wszystko będzie dobrze. Ja też tak miałam, ja też byłam zbyt nerwowa, zbyt roztrzepana i zbyt zajęta. Jednak ja z tego wyszłam, teraz pokażę Ci jak. Tobie też się uda. I faktycznie, każdy przykład podkłada… swoimi postanowieniami czy krokami milowymi.

Taktyki podane w tej książce są nazbyt oczywiste, czyli w tej kwestii powielane są problemy wszystkich poradników. Mamy na przykład poradę, by jedną, wybraną czynność dziennie wykonywać sumiennie, oddając się jej i myśląc tylko o niej. Albo na przykład, by tworzyć wieczorem bądź rano mapę myśli. Wiem jednak, że znajdą się odbiorcy, którzy pomyślą: Cholera, to jest dobre. Czemu ja wcześniej o tym nie pomyślałem. I zastosują się do trików, być może zmieniając swoje myślenie i porządkując swoje myśli.

„Prostota” zmienia codzienność od podstaw. Nie tylko kładzie nacisk na działania, które ułatwiają życie, ale także uczy wdzięczności, pozytywnego myślenia i uważności. Kilka minut może wpłynąć na cały dzień, dlatego warto dobrze wykorzystać ten czas. Brooke McAlary udowadnia, że każdy z nas ma narzędzia, by zmienić swoje życie i wcale nie trzeba rewolucji, by lepiej żyć.

Tytuł: Prostota. Siła codziennych rytuałów 
Autor: Brooke McAlary
Wydawnictwo: Literackie
Ilość stron:  100 
Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania Prostoty dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.


Udostępnij ten wpis

3 komentarze :

  1. Bardzo pdoobał mi się ten poradnik. Miałam okazję go recenzować. świetne reguły, które warto wprowadzić w zycie.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sięgam po poradniki. Jeszcze żaden nie trafił w moje ręce. I mimo tego, że "Prostota" brzmi naprawdę dobrze, to myślę, że i tym razem sobie odpuszczę.

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń

#109 Katarzyna Michalak "Promyk Słońca"

"Dlaczego nie można otwarcie poprosić o miłość, jeśli chce się kochać, o pomoc, jeśli się jej potrzebuje, o przyjaźń jeśli czuje si...

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.